+420 844 111 777 klient@crif.com

Kontakt

Budeme rádi, když se nám ozvete. Pokud hledáte odpovědi na otázky, potřebujete se zeptat na detaily z výpisu, kontaktujte nás.

u

Často kladené otázky

Zjistěte, zda jsme Vaši otázku již nezodpověděli.

h

Výpis z registru

Potřebujete výpis z registru nebo opravit data uvedená v Bankovním registru? Navštivte Klientské centrum.

Kontakt

Nenašli jste zde, co jste hledali?
Napište nám!

Často kladené otázky

Žadatelé o výpis

Jaký pro mě má registr přínos?

Jste-li dobrý klient, který své závazky splácí řádně a včas, potom tuto skutečnost finanční instituce rozpozná z vašeho výpisu z registru a bude na vás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví v její nabídce a požadavcích a je dokonce možné, že dostanete lepší podmínky než klient neznámý (bez úvěrové historie) či nespolehlivý.

Kdo nahlíží na údaje v registru?

Právo žádat informace z Bankovního registru má pouze taková finanční instituce, která má podepsanou smlouvu s provozovatelem registru, společností CBCB. Zároveň tato finanční instituce musí plnit řadu smluvních závazků, které jsou pravidelně kontrolovány. Hlavními uživateli Bankovního registru jsou banky a stavební spořitelny, v rámci vzájemné výměny dat mezi BRKI a NRKI (www.cncb.cz) do něj mají přístup i nebankovní instituce a leasingové společnosti, jež jsou členy Nebankovního registru.

Jak dlouho se data v registru uchovávají a jak často se aktualizují?

Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s finanční institucí (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Bankovním registru po dobu jednoho roku.

Lze vymazat údaje z registru?

Zjistíte-li, že některý z údajů v registru je chybný nebo nepřesný, můžete se obrátit s žádostí o opravu na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s finanční institucí chybný údaj opraví. Vymazat data bezdůvodně z registrů nelze, Bankovní registr data shromažďuje a vytváří z nich souhrn závazků dlužníků, aniž by do dat zasahoval nebo je upravoval bez doložení oprávněných námitek.

Když zaplatím pozdě splátku, uvidím to v registru?

Uživatelé registru aktualizují údaje ze svých databází jednou měsíčně. Opožděná splátka se v registru projeví při měsíční aktualizaci dat.

K čemu je určený výpis z registru a proč je dobré sledovat svoji úvěrovou historii pravidelně?

Na základě výpisu z registru finanční instituce vyhodnocují bonitu a důvěryhodnost svých klientů, kteří žádají o nový úvěr. Pravidelná kontrola (alespoň jednou ročně) výpisu z registru vám zajistí přehled o vašich závazcích a jejich plnění. Doporučuje se požádat o výpis z registru před samotnou žádostí o úvěr, abyste věděli, jak na vás bude finanční instituce nahlížet.

Potřebujete výpis z registru?

Kontaktujte Klientské centrum!

 

Výpis získáte v Klientském centru. Můžete jej zakoupit on-line prostřednictvím portálu kolikmam.cz. Jednoduše z pohodlí domova. Zastavit se můžete také osobně na Praze 4. Pro vydání výpisu je potřebné ověření identity žadatele o výpis.

Napište nám

CBCB
Czech Banking Credit Bureau, a.s.

Štětkova 1638/18
140 00 Praha 4

IČ: 261 99 696
DIČ: CZ 261 99 696

E-mail

info@cbcb.cz

Telefon

+420 844 111 777

Logo CBCB ke stažení